حادثه نهم دی ماه
نویسنده خبر : مدیر سایت    
پنج شنبه 9 دی 1395      تعداد بازدید: 6207     زبان : فارسی     چاپ    
تاریخ درج خبر : 9/10/1395

نهم دی ماه، همان روزی که رهبر معظم انقلاب آن را به تاسی از امام راحل در نام گذاری قیام مردمی 15 خرداد، "یوم الله" نامیدند.

پس از راهپیمایی های گسترده و خود جوش مردم ایران در شهرهای مختلف در ابراز انزجار از اتفاقات روی داده در روز عاشورا، مردم تهران نیز در نهم دی ماه در حمایت از ولایت فقیه ، نظام و رهبری حماسه ای گرانقدر را آفریدند.

"در ظهر عزا حرمت ارباب شکستند علمدار کجایی، این فتنه گران راه عزاداران تو بستند علمدار کجایی»؛ این شعاری بود که جمعیت کم نظیر راهپیمایان تهرانی در خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب بارها و بارها آن را فریاد می زدند. در حالی که حتی مسئولان برگزار کننده راهپیمایی نیز خودشان را برای چنین راهپیمایی آماده نکرده بودند، اما جمعیت راهپیمایی کننده از میدان امام

حسین تا میدان انقلاب و حتی جلوتر از آن کشیده شده بود.

راهپیمایان تهرانی که همزمان با بسیاری نقاط کشور در خیابان‌های تهران حضور پیدا می کردند تا انزجار و خشم خود از حرمت شکنی نسل جدید منافقین به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع) را اعلام کنند، در ادامه نیز با شعارهایی نظیر «لعن علی عدوک یا حسین؛ خاتمی و کروبی و میرحسین»، «جمهوری اسلامی، شعار مسلمین است؛ جمهوری ایرانی، حرف منافقین است»، «خامنه‌ای کیست علی زمان؛ مرگ بر این خوارج نهروان»، «به کوری منافق؛ بسیجی بیدار است، برای هر بسیجی شهادت افتخار است»، «ما منتظریم تا علی اذن دهد، تا چشم سران فتنه را کور کنیم»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر موسوی»،

 

* هم چنین مردم زنجان که در روزهای گذشته به طرق مختلف انزجار و نفرت خود را از اقدامات اغتشاشگران روز عاشورا نشان داده بودند، بعد از ظهر نهم دی‌ماه نیز در صفوف به هم پیوسته و در اقدامی تاریخی به خیابان‌ها ریختند و بار دیگر بر سر منافقان و بدخواهان نظام و انقلاب خروشیدند. نظیر این حضور حماسی مردم را شهر زنجان کمتر به خود دیده بود. * در این روز مردم استان یزد نیز در میدان امیرچخماق یزد گردهم آمده و یک‌صدا وقایع اخیر و هتک‌حرمت به ساحت مقدس امام حسین (ع) همچنین توهین به مقام عظمای ولایت را با سر دادن شعارهایی محکوم کردند.

* اما این فقط قطره ای از حضور بی نظیر مردم بود و مردم شهرهای دیگری همچون اردبیل، زاهدان، همدان، سنندج، تویسرکان، میامی، زابل، بابل، شاهین شهر، مبارکه، لار، کرج، گرگان، سمنان و شاید تمام ایران برای دفاع از حریم ولایت به پا خواستند.

* جمعیت مردم انقلابی در شهرها به حدی بود که بسیاری از رسانه‌های غربی با سکوت کامل نسبت به این اتفاق، سانسور خبری کامل را در پیش گرفتند و برخی دیگر از این شبکه‌ها نیز به خلاصه‌ترین حالت ممکن صحنه‌هایی از راهپیمایی را نشان داده و جمعیت میلیونی حاضر در خیابان را «چند صد هزار نفر» عنوان می کردند.

شبکه های خبری بی بی سی، رادیو صدای آمریکا و دویچه وله نیز این راهپیمایی ها را یک راهپیمایی دولتی و چند ده نفره عنوان می کردند.

 
از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.