روز قلم گرامی باد 14 تیر
نویسنده خبر : مدیر سایت    
دوشنبه 14 تیر 1400      تعداد بازدید: 3218     زبان : فارسی     چاپ    
تاریخ درج خبر : 14/4/1400

روز قلم روز بزرگداشت فرهنگ و هنر است، روز قلم روزیست که بار دیگر ارزش های علمی، فرهنگی و هنری کشورمان را به خاطر آورده، و به بهانه ی روز قلم یادی می کنیم از اساتید فرهیخته ی کشورمان و جامعه ی اهل قلم که  وجودشان موجب، توسعه و پیشرفت جنبه های مختلفی از فرهنگ و هنر این مرز و بوم شده است.روز قلم مبارک

روز قلم بر اساتید فرهیخته ی اهل قلم و جامعه فرهنگی کشور مبارک باد

در این روز فرخنده، قلم را و نوشتن را جشن می گیریم و هر آن که را، که دستی در نوشتن و خلق کردن دارد، ارج می نهیم. چرا که قلم وسیله ای برای خلق کردن، و نوشتن، ابزاری برای ثبت تاریخ و فرهنگ است و خوشا به سعادت جامعه ای که این چنین ارزشی را برجسته نموده است و به پاس آن، تاریخی مشخص را در تقویم رسمی کشور ثبت نموده است.

 ثبت روز قلم در تقویم رسمی ایران

روز قلم که روزی برای ارج نهادن فرهنگ و هنر، و وسیله ای برای ابراز علاقه و احترام به جامعه ی فرهنگی و هنری کشور است، در سال 1381 به ثبت رسیده است. 14 تیر ماه روزی است که به عنوان روز قلم در تقویم رسمی کشور ثبت شده است. 14 تیر هر سال، فرصتی طلایی برای به خاطر آوردن ارزش هایی است که شاید آن ها را، در جریان روزمرگی های زندگی به فراموشی سپرده ایم. روز قلم درواقع، فرصتی برای سپاسگذاری از تمام کسانی است که بخشی از فرهنگ و هنر این مملکت، به برکت قلم پرتوانشان، زنده مانده است.

 روز قلم را با فرزندانمان جشن بگیریم

فرزندان، امیدهای آینده و ادامه دهنده ی راه پر فراز نشیب گذشتگان هستند. آموختن ارزش ها و مفاهیم درست به آن ها، از مهم ترین وظایف ما در عصر حاضر می باشد، تا آنان نیز، فرهنگ و هنر را ارزشمند تلقی کنند و علم و دانش را ارج نهند.

روز قلم، بهانه ای برای آموختن زندگی و ارزش های نهفته در دل آن است، تا کودکانمان نیز، این روز را ارزشمند بدانند و هر آنچه را که به قلم و نوشتن مربوط می شود، والاتر و مقدس تر از هر پدیده ی دیگری در دنیا بدانند. روز قلم بهانه ای است تا فرزندان این سرزمین با تاریخ و فرهنگ اجدادشان آشنا شوند و گنجینه ای را که برای آن ها به یادگار مانده، به دوش بکشند و آماده ی قدم گذاشتن در این وادی گردند. روز قلم بهانه ای است تا کودکانمان بیشتر بخوانند و بیشتر بنویسند و نه تنها سرنوشت خود، که سرنوشت یه کشور را رقم زنند.

گروه پارکر لطیفی که همراه همیشگی جامعه ی اهل قلم و فرهنگیان و هنرمندان، این کشور بوده است، روز قلم را به یکایک مردم عزیز ایران تبریک گفته و دست تک تکشان را به گرمی می فشارد. باشد که وجود این مجموعه از قلم و نوشت افزار، سمبلی کوچک از جایگاه والای فرهنگ و هنر در میان مردم، و چراغ روشنی برای ادامه دادن راه پیشینیانمان باشد.

مبارک بادا روز قلم بر مردم کشورمان، که بسیار می بینند و می خوانند و بسیار می فهمند...

 

 
از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.