تابستان خود را چگونه بگذرانیم؟
نویسنده خبر : مدیر سایت    
یکشنبه 3 تیر 1397      تعداد بازدید: 5064     زبان : فارسی     چاپ    
تاریخ درج خبر : 3/4/1397

اگر شما کتاب‌خواندن را دوست دارید، بهتر است برای ثانیه‌هایی که کتاب می‌خوانید نقشه بکشید. یک جوری برنامه‌ریزی کنید که در پایان تابستان یک چیزی دستگیرتان شده باشد. یعنی هدفمند کتاب بخوانید.

 

 1-هدفمند کتاب بخوانید: اگر شما کتاب‌خواندن را دوست دارید، بهتر است برای ثانیه‌هایی که کتاب می‌خوانید نقشه بکشید. یک جوری برنامه‌ریزی کنید که در پایان تابستان یک چیزی دستگیرتان شده باشد. یعنی هدفمند کتاب بخوانید. مثلا اطلاعات‌تان را در زمینه پرورش شترمرغ ببرید بالا، یا چند کتاب درباره تاریخچه معماری، سیر تحول سینمای آمریکا، مکاتب مختلف ادبی، زندگینامه افراد بزرگ و ... بخوانید. یک موضوع را انتخاب کنید و توی تابستان با چند کتاب درست و درمان کلکش را بکنید!

2 -هنرهای‌تان را شکوفا کنید: برای شکوفا شدن لازم نیست حتما روزی چهار ساعت شال و کلاه کنید برای رفتن به کلاس‌های مختلف. البته کلاس رفتن بد نیست اما اگر واقعا وقتش را ندارید، هنرهایتان را در خانه شکوفا کنید و لذتش را ببرید. مثلا چی؟ مثلا روی برگه‌های بزرگ کاغذ نقاشی بکشید و کاغذکادوهای دست‌ساز بسازید، گلدان‌های سفالی توی حیاط را نقاشی کنید، با تکه پارچه‌های داخل خانه یک روبالشی بدوزید، از ابزارآلات نجاری پدرتان برای ساختن یک قاب چوبی استفاده کنید و... این‌ها شاید به‌ظاهر بی‌اهمیت به‌نظر برسند اما محیط اطرافتان را زیباتر می‌کنند و همین باعث می‌شود چند برابر زمانی که مصرف کرده‌اید، لذت ببرید.

3- مدال المپیک را به گردن‌تان بیندازید: حوصله ورزش ندارید؟ وقت کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، شنا، بدمینتون بازی کردن ندارید؟ از خانه شما تا اولین باشگاه شهر یک عمر راه است؟ از ورزش کردن توی پارک محله خجالت می‌کشید؟ خب چه اشکالی دارد؟ بایستید جلوی تلویزیون (یا داخل حیاط، یا روی پشت‌بام یا هرجای دیگری که دوست دارید) و نیم ساعت در روز ورزش کنید.

4-مارکوپولو شوید: تا حالا به این فکر کرده‌اید که در شهر یا روستای شما چه جاهایی برای دیدن وجود دارد؟ منظورم پردیس‌های سینمایی و پاساژهای نوساز و مکان‌های همه‌شناس نیست. آن نقطه‌های ناب کمتر شناخته‌شده را می‌گویم. مثلا چرا بلند نمی‌شوید بروید با قدیمی‌ترین ساختمان محله‌تان عکس بگیرید؟ چرا این بار به جای مسجد همیشگی، به یک مسجد دورتر اما جدید سر نمی‌زنید؟ چرا کوچه‌های آن طرف شهر را متر نمی‌کنید و از دیدن مردی که هنوز روی چرخ‌دستی یخ‌در بهشت می‌فروشد، ذوق نمی‌کنید؟ چرا اولین ساندویچ‌فروشی شهر را امتحان نمی‌کنید؟ چرا خودتان را عادت می‌دهید به عبور از خیابان‌های تکراری، خرید از مغازه‌های تکراری، تفریح در مکان‌های تکراری؟

5-یادتان نرود که شما کمی هم به دیگران تعلق دارید: آخ که چقدر از این جمله مهر و محبت می‌ریزد. حتی اگر نخواهید زیر بار بروید، حقیقت این است که شما فقط برای خودتان نیستید، درصدی از شما برای خانواده و دوستان و اقوامتان است. پس بگذارید آن‌ها از سهم خودشان استفاده کنند و لحظاتی از روز را در کنار شما لذت ببرند. این دقایقی از روز را به جای شمردن ترک‌های سقف اتاق‌تان، در کانون خانواده باشید و انرژی مثبت پخش کنید و انرژی مثبت بگیرید!

 
از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.